2010. január 18., hétfő

nyolcadik biciklizés

Ma váratlanul betoppant hozzánk Zoli. Az uram szerencsére nem volt itthon. Úgy meglepődtem, hogy majdnem hanyatt estem, de Zoli még idejében megfogott. Azt mondta, ma koncert lesz a házban. És egy egész zenekar jelen lesz. Mindenféle hangszer. Csak néztem, hogy mit akar. De ő csak mondta: fúvós, vonós, pengetős, pörgetős, ütős. Billentyűs nem, mert tudja, hogy azt nem szeretem. Fagott, furulya, lant, hárfa, gitár, hegedű, fuvola, meg a többi, amit csak el tudok képzelni. És minden hangszeren ő játszik majd. De Zoli valódi hangszerek helyett az én testem használta. Először is kiemelt a tokból. Minden egyes érintése, ahogy hozzám ért, gyönyörű hangként szólalt meg belőlem. Az én hangom lett a zene. És úgy játszott, de úgy, de úgy, hogy mindenki megirigyelhetné. És a Zoli pengetett, a Zoli fújt, a Zoli szívott, a Zoli vont, a Zoli pörgetett, a Zoli ütött. Elhúzta a nótám síppal, dobbal, nádihegedűvel. Azt sajnálom csak, hogy ezt a zenét soha, de soha senki más nem hallhatja. Sem a csettintéseket, a dobbantásokat, a szájbőgőzést, az oboázást. Az ajaksípokat, a nyelvsípokat. Nem láthatják a dobolást, a vonó játékát, a szextetteket. Eddig nem is tudtam, hogy ennyire rajongok a zenéért. Meg a Zoliért persze.

3 megjegyzés:

  1. Ide írom, hogy el ne vesszen:

    "Kérdés a Jereváni Rádióhoz: Patakzik a könnyem, mit csináljak? Nem tudjuk, mit ért ön könnyön, mindenesetre kevesebbet biciklizzék." (Esterházy)

    VálaszTörlés